Ajutor și întrebări frecvente

Întrebări generale

1. Nu sunt din București. Pot să beneficiez de serviciile de design?

Da. Designerii parteneri StartCasa pot fi chiar și în localitatea ta. Trebuie să verifici cu noi sau poți să colaborezi chiar și de la distanță cu designerii noștri. Tot ce trebuie să faci este să ai pregătite măsurătorile spațiului de amenajat (releveul) și câteva poze reale care să prezinte interiorul. Colaborarea se face pe e-mail, pe telefon, whatsup sau Skype.

2. Aveți furnizori de produse cu care lucrați? Pot afla doar cât ar costa un anumit obiect dintr-o randare sau cât m-ar costa mobilierul pentru bucătărie?

Toți designerii StartCasa cu care poți intra ușor în legătură directă, lucrează și recomandă furnizori testați și verificați. Poți afla cât costă anumite obiecte de mobilier sau o estimare de mobilier la comandă pe un spațiu dacă achiziționezi unul din pachetele de design StartCasa.

3. Pot afla cât ar costa amenajarea unei camere așa cum am găsit-o într-o poză care îmi place?

Da. Tot ce trebuie să faci este să achiziționezi un pachet de servicii de design de interior iar noi ne vom asigura că primești datele de care ai nevoie de la designerul care a realizat amenajarea din poza care îți place.

4. Ex: Am o bucătărie de aprox. 11 mp. Care ar fi costul de amenajare? Dar costul serviciilor de design?

Nu avem răspunsul la această întrebare ținând cont doar de suprafața bucătăriei. Îți recomandăm să te gândești chiar tu la un buget de amenajare pe care ești dispus să îl aloci pentru bucătărie. Dacă nu știi sigur care sunt prețurile din piață, designerul de interior te poate ajuta cu recomandări și sugestii. Prețul este influențat de tipurile de finisaje alese și de calitatea accesoriilor.

Costul serviciilor de design la StartCasa este fix, pe cameră. Pentru bucătării îți recomandăm să alegi pachetul care include și planul mobilierului la comandă deoarece vei avea posibilitatea să încadrezi mobilierul exact pe spațiu, fără a lăsa zone nefolosite.

5. Pot să cumpăr obiecte de moblier și decorațiuni de la StartCasa?

Nu. StartCasa nu comercializează obiecte de mobilier și decorațiuni.

6. Executați mobilă la comandă?

Nu. StartCasa te poate ajuta cu realizarea planurilor, măsurătorilor, compartimentărilor, alegerea soluțiilor potrivite pentru spațiul tău și îți poate recomanda furnizori de încredere pentru realizarea mobilierului la comandă.

7. Pot să schimb pachetul de servicii de design cumparat cu altul în timpul realizarii serviciilor?

Da. În orice moment al colaborării tale cu designerii nostri de interior, poți decide să schimbi tipul de pachet de servicii achiziționat în altul care să răspundă mai bine solicitării tale.

8. Vă ocupați și de lucrari de execuție și de impletementarea conceptului de design?

Nu. StartCasa nu realizează execuția lucrărilor de amenajare și nici urmărirea implementării conceptului de design. Designerii StartCasa pot să îți recomande echipe de meșteri și firme de construcții cu care au mai colaborat însă tu vei decide dacă le soliciți o oferă de colaborare. Designerii StartCasa te pot ajuta și cu urmărirea de șantier pentru proiectul de design realizat însă vei colabora direct cu designerul și nu cu StartCasa. Tarifarea acestor servicii se va realiza direct de catre designer pentru tine.

9. Dacă am bucatarie și living “open space” se consideră o singură cameră?

Nu. Deoarece bucătăria are funcționalitate diferită de zona de living face ca designerul să lucreze la două concepte de amenajare diferite. Este adevărat ca fiind un spațiu comun trebuie să se îmbine și să se completeze elemente însă zonele sunt diferite.

10. Cred că nu mi se potrivesc pachetele de servicii de design de pe site. Doresc altceva legat de designul de interior sau doar o parte din serviciile din pachete. Pot să achiziționez și altfel de servicii?

StartCasa oferă în principa serviciile de design de interior descrise pe site și în situații care nu se încadrează în pachetele de pe site poate emite ofertă personalizată.

11. Doresc să văd mai multe proiecte realizare? Unde pot să găsesc poze?

Poți să vezi poze pe site-ul StartCasa în secțiunea de Galerie sau poți să iei legătura cu noi pentru a discuta proiectul tău și pentru a-ți arăta poze din proiecte similare.

12. Cum știu care este pachetul de servicii de design de interior potrivit pentru mine?

Diferențierea dintre pachete se face în funcție de serviciile pe care le conțin precum: vizita designerului la locația sau întâlnirea ta cu el, realizarea mobilierului la comandă și prezentarea conceptului sub formă de randări 3D. Tu decizi cât de importante sunt aceste elemente pentru tine și dacă vrei să fie incluse sau nu și astfel, care din pachete este potrivit.

Daca tot nu ești convins și ai intrebări referitoare la pachetele de servicii ne poți suna și discutăm situația ta pentru a face alegerea potrivită de servicii.

Procesul de design

1. Cum se realizează procesul de design de interior la StartCasa?

După ce ai confirmat comanda și ai achitat avansul de aproximativ 50%, un designer ia legătura cu tine telefonic și stabiliți împreună care sunt etapele de realizare ale proiectului cu termenele de predare.

În prima discuție / întîlnire cu designerul vei schimba idei de amenajare, posibilități și opțiuni pentru spațiul tău. De cele mai multe ori, este ușor să transmiți designerului releveul spațiului și poze care îți plac cu alte amenajări pentru a stabili o direcție de design pe care acesta să meargă. Este important să pregătești un set de poze inspiraționale cu amenajări interioare pe care le-ai văzut și care îți plac.

După aceasta, primul lucru va fi să stabiliți partea funcțională a amenajării, planul de mobilare, pozționarea exactă a corpurilor alese pentru amenajare în spațiul camerei. Astfel, designerul îți va prezenta și selecția de piese principale de mobilier pe care le va include în conceptul de amenajare final.

Designerul revenine către tine cu propunerea unui concept de amenajare (randare 3D sau moodboard) care ține cont de informațiile transmise de tine și de recomandările pe care el ți le poate face. Va trebui să oferi feedback acestuia și dacă consideri că ceva nu îți place să discutați pentru a găsi soluții alternative.

După confirmarea de către tine a conceptului final de amenajare, designerul îți va transmite lista de cumpărături finală și planul mobilierului la comandă.

2. Ce trebuie să știu la prima discuție cu designerul de interior?

Prima discuție cu designerul este extrem de importantă pentru rezultatul final al propunerii de amenajare. Este bine să oferi cât mai multe informații designerului despre ceea ce dorești referitor la amenajare dar și despre tine și despre ceea ce îți place. În plus, activitățile pe care le ai în casă, numărul de membri ai familiei care locuiesc acolo și tipurile lor de activități fac parte din informațiile pe care trebuie sa le afle designerul.

La prima discuție vei afla care este modul de lucru al designerului, care sunt etapele de realizare a conceptului de amenajare și care este timpul real în care poate realiza serviciile de care ai nevoie. Este foarte important să stabilești un buget real pentru amenajare de care designerul trebuie să țină cont. Vei afla de la designer dacă cu acest buget poate găsi o soluție care să răspundă tuturor cerințelor tale sau nu și, în acelasi timp, vei afla dacă va fi nevoie să faci compromisuri.

3. Ce se întamplă dacă bugetul la care mă gândesc pentru amenajare nu este realist?

Bugetul pentru amenajare trebuie să îl stabilești ținând cont de prețul produselor selectate dar și de așteptările pe care le ai la finalul amenajării. Dacă nu ai o estimare corectă nu îți face griji, designerul te poate ajuta să afli prețurile din piața pentru diverse obiecte de moblier și te poate ajuta să întelegi dacă ceea ce îți dorești este realizabil în bugetul la care te gândești. El îți va comunica un buget potrivit dorințelor tale și îți va explica ce compromisuri poți să faci daca vrei să obții ceva apropiat de ceea ce îți dorești estetic însă cu un buget mai mic.

4. Ce se întamplă dacă nu mai găsesc în stoc obiectele incluse în propunerea de amenajare?

Se poate întâpla să nu mai găsești pe stoc produsele din lista de cumpărături pe care ai primit-o de la designer. Dacă în termen de 2 săptămâni de la transmiterea acesteia, nu găseți anumite obiecte în stoc, designerul te poate ajuta printr-o altă recomandare a aceluiași tip de produs care să se integreze în conceptul de amenajare.

Credem că după colaboarea cu designerul, vei înțelege de ce acesta a selectat anumite obiecte și este posibil să poți să faci chiar tu o altă alegere care să se integreze în proiectul de amenajare.

5. Cum se poate realiza colaborarea cu designerul exclusiv online?

Pasii de lucru cu designerul online:

Dacă colaborezi cu designerul de la distanță noi vom programa prima discuție telefonică în care vei discuta cu el cerințele și așteptările tale privind amenajarea. 

1. Completezi un formular online cu informații privind cerințele tale de amenajare și apoi ai prima discuție telefonică cu designerul în care completați și clarificați infromațiile.

Trebuie să te asiguri că ai să transmiți designerului măsurătorile spațiului (releveul), poze reale de la locație și poze inspiraționale cu amenajări care îți plac.

După ce ați clarificat aceste informații stabiliți prima întalnire online, trebuie să ai acces la un calculator unde vei deschide un link. Deschizi linkul și vezi live prezentarea designerului care conține propunerea funcțională de amenajare (planul de mobilare) și vezi piesele principale de mobilier selectate de acesta

2. După ce ai aprobat pasul 1, stabiliți întâlnirea 2 online în care designerul îți prezintă conceptul de amenajare sub forma imaginilor fotorealistice randări 3D sau moodboard sau 3D fără randare

3. În acestă etapă ai aprobat conceptul și achiți diferența de plată pentru serviciul de design după care primești lista de cumparaturi și  desenele tehnice pentru realizarea mobilierului pe comandă.

Nu îți face griji dacă măsurătorile pe care le ai nu sunt exacte. Este bine ca atunci când dai comanda de mobilier pe comandă, să soliciți producătorului să vină să își ia măsurătoriile proprii. Toți producătorii de mobilier la comandă lucrează în baza măsurătorilor proprii.

6. Pot să integrez mobilierul / decorațiunile pe care le am deja în conceptul propus de designer?

Da. Trebuie să îi spui designerului că dorești să păstrezi piese de mobilier sau decorațiuni și să îi transmiți poze cu acestea dacă nu le-a văzut. De asemenea, încearcă sa iei și dimensiunile lor reale pentru a le comunica designerului.

7. Ce se întamplă dacă nu îmi place propunerea realizată de către designer?

Fiecare pachet de servicii de design de interior de la StartCasa include o propunere de amenajare / un concept și două revizii. Dacă nu ești mulțumit de propunea realizată, designerul o poate modifica prin înlocuirea, adăugarea sau eliminarea de elemente, culori, texturi și prin modificarea poziționării acestora. 

Dacă consideri că nici cu ajutorul reviziilor nu iese ceva care să îți placă, își recomandăm să ne contactezi și să ne comunici motivul pentru a-ți recomanda un alt designer care să preia solicitarea ta. 

8. Apartamentul meu nu este finisat. Includeți și partea de finisaje în propunerea de amenajare?

Da. Propunerile de amenajare includ și recomandări de selecție finisaje în gama de texturi și culori stabilită ca direcție pentru conceptul de design.

9. Am nevoie de planul de lumini. Mă puteți ajuta doar cu el?

Nu. Nu te putem ajuta doar cu planul de lumini. Serviciile StartCasa sunt structurate ca pachete de servicii și nu putem oferi doar o parte din servicii. Planul de lumini se realizează în funcție de planul de mobilare și de piesele de mobilier selectate în conceptul de amenajare. 

Planul de lumini poate fi realizat de către designer la începutul proiectului, în primul pas.

10. Am mai multe camere pentru care vreau să aleg pachete de design diferite. Este posibil să fac un mix?

Da. Chiar îți reocmandăm să alegi pachetul potrivit pentru fiecare cameră în parte, astfel încât să primești livrabilele de care ai nevoie. Fiecare cameră din casa ta poate fi în stadiu diferit și poate fi cazul unei amenajaări complete sau parțiale.

11. Includeți și planul de recompartimentare în conceptul de design?

Nu. Pachetele noastre nu includ planuri de recompartimentare care implică schimbarea poziției pereților. Desingerii noștri te pot consulta referitor la acest aspect însă recomandările lor vor ține cont doar de partea estetică și funcțională a spațiului. “

Cum comand?

1. Cum pot să beneficiez de serviciile de design? Ce trebuie să fac?

Plasează comanda pentru serviciile de design de interior direct de pe site-ul StartCasa. Ai posibilitatea să alegi pachetul care crezi că ți se potrivește pentru fiecare cameră și să ne lași câteva informații referitoare la comanda ta și la datele de contact. Este ok să alegi câte un pachet diferit pentru fiecare cameră și să ai un mix de pachete.

Noi te vom contacta în 24h pentru a confirma comanda și pentru a te pune în contact cu designerul în timpul indicat de tine.

2. Cum ia legătura designerul cu mine?

După ce confirmăm comanda cu tine, te sunăm și tu ne spui când dorești să ia designerul legătura cu tine. Dacă ai ales pachetul fără vizita designerului, acesta te va suna în timpul indicat de tine. Pentru vizita ne lați datele și noi vom avea grijă ca deisgnerul să vină la întâlnire.

3. Când trebuie să achit avansul?

Avansul se achită în termen de 7 zile de când ai confirmat telefonic comanda. Avansul se poate achita direct cu cardul online sau prin transfer dintr-un cont bancar pe care îl deții. 

În cazul în care nu plătești direct avansul când plasezi comanda, noi emitem o proformă care conține toate datele de care ai nevoie pentru transfer și pe care o primești atașsată e-mailului de confirmare al comenzii.

4. Când trebuie să achit diferența de plată pentru serviciul ales?

Platești diferența pentru servicile de design după ce ai confirmat designerului că este ok conceptul de amenajare propus. În această etapă ai înțeles toate detaliile proiectului, știi care sunt piesele de mobilier și care este bugetul aproximativ.

După ce achiți diferența vei primi lista de cumpărături cu linkuri directe către furnizori astfe încât să poți plasa ușor comanda pentru produse sau cu adresele magazilor ca să le poți găsi ușor.

5. Sunt în proces de achiziționare al apartamentului. Când este potrivit sa apelez la serviciile unui designer de interior?

Își recomandăm să discuți cât mai devreme cu designerul de interior, dacă ești sigur că vei cumpăra apartamentul. Designerul te poate ajuta să clarifici câteva aspecte legate de amenajare la care poate nu te-ai gândit. Trebuie să ții cont că serviciile de design nu se realizează pe loc și ca durează cel puțin 2 săptămâni pentru o cameră atunci când alegi inclusă și vizita designerului la locație.

6. Pot sa încep cu o singura cameră pentru a testa serviciul și apoi să optez pentru altele? Primesc reducerea de preț pentru volum dacă se aplică?

Da, poți să iei servicii de design pentru o singură cameră și apoi să extinzi pentru altele. Reducerea de preț pentru volum o vom aplica chiar dacă numărul de camere nu a fost prins într-o singură comandă.

7. Ce date sunt necesare pentru facturare?

Tu decizi dacă vrei să facturăm pe persoana fizică sau pe persoana juridică. Pentru persoana fizică avem nevoie de numele complet și de adresa din buletin. Pentru persoana juridică avem nevoie de datele firmei.

Telefon